Kontakt

Var kan vi hjälpa dig?

Jag har ännu inte fått ett spårmeddelande eller det fungerar inte ännu, har mitt paket redan skickats?

Du får ett spår- och spårmeddelande när paketet har skannats av postföretaget för första gången i deras sorteringscenter. För internationella paket (andra destinationer än Nederländerna) kan det ta upp till fyra arbetsdagar.

Om du inte har fått ett spår och e-postmeddelande den femte dagen (uteslutna helger) efter att du har gjort din beställning ber vi dig vänligen kontakta oss genom att skicka ett e-postmeddelande till oss. Men innan du gör det, kontrollera din SPAM-mapp för att se till att e-postmeddelandet inte gick till din SPAM-mapp.

Jag har ett problem med leveransen av mitt paket eller de mottagna produkterna

Om det finns ett problem med leveransen av ditt paket vill vi lösa det så snart som möjligt för dig.

Följ denna procedur när:
- ditt paket levereras inte inom tio arbetsdagar efter det att du har beställt (uteslutna helger)
- ditt paket skadades vid leveransen (produkter är oanvändbara) - glöm inte att ta bilder vid leveransen eller så kan vi kanske inte återbetala dig.
- du fick fel produkter

Om du följer stegen nedan kan vi lösa problemet så snabbt som möjligt:

Steg 1: Fyll i detta formulär: ((Problem med paket) ) och inkludera all information vi behöver om din beställning för att behandla ditt krav.
Steg 2: Du får en bekräftelse inom 24 timmar på arbetsdagar då vi fick formuläret.
Steg 3: Vi kommer att inleda en utredning vid posten för dig om det behövs eller vi kommer att spåra orsaken till problemet.
Steg 4: Du kommer att höra tillbaka från oss så snart vi har ett svar (vanligtvis inom fem arbetsdagar).

PS: vi förstår att fem arbetsdagar kan känna länge efter en lösning. Tyvärr är vi ofta beroende av tredje parter för ett svar och vi kan inte påskynda deras process. Vi svarar dig så snart vi kan. Utlovade.

Formen: Problem med paket.

Jag letar efter en produkt som jag inte hittar på din webbplats

Vi säljer en begränsad mängd produkter och vi fokuserar på dessa. Tyvärr kan vi inte acceptera enskilda förfrågningar och förslag.

Jag har en fråga om det bästa före datumet

Vi erbjuder en datumgaranti på två månader * för varje produkt såvida vi inte tydligt markerar en produkt med ett kortare datum. Produkter med kortare datum börjar med SHORTER DATE eller JUST EXPIRED. För alla produkter utan detta märkning gäller vår garanti.

Skicka ett e-postmeddelande till oss och begär datumet för en produkt du är intresserad av när det är viktigt för dig att det bästa före datumet är längre än två månader.

Produkter med ett SHORTER BBD-prefix är fortfarande eller utmärkt kvalitet och vanligtvis billigare. En perfekt möjlighet att prova dessa produkter till ett bättre pris. Vi publicerar alltid exakt det bästa före datumet i produktkopian för alla SHORTER BBD-produkter.

Produkter med ett JUST EXPIRED-prefix rekommenderas bäst före datum, men ändå av god kvalitet och har ett extremt lågt pris. Observera att bäst före datum vanligtvis är mycket konservativa av tillverkare och oftare har ett kommersiellt motiv än ett nödvändigt. När vi fortfarande erbjuder produkten är kvaliteten fortfarande bra. Men snälla konsumera snabbt efter leverans av produkterna. Vi accepterar inga fordringar efter tre dagar efter mottagandet.

Det viktigaste är att du har ett val. Oavsett om du vill ha en vanlig produkt, en billigare produkt med kortare datering eller en precis förfallen produkt till ett extremt lågt pris.

* av administrativa skäl kan det ta upp till en vecka innan vi kan ändra denna information på webbplatsen. Vi kan inte uppfylla fordringar enligt denna garanti om det bästa före datumet är 7 veckor eller längre från beställningstillfället.

Hur snabbt kan du leverera?

Vi skickar alla paket till Sverige på måndag och torsdag. Sedan är leveranstiden 3-5 arbetsdagar.

Jag vill beställa mindre än 249 kronor, hur kan jag göra det?

Det går inte att beställa mindre än 249 kronor. Varför?

För livsmedelsvaror är marginalerna lägre än för andra produkter. För att skicka artiklar (internationellt) är det (höga) kostnader involverade. Under 249 kronor är dessa kostnader högre än våra marginaler om vi håller våra fraktkostnader låga.

När du beställer online är det bäst att fylla i lite. Det är också det mest ekonomiska för fraktkostnaderna. Om du inte behöver så mycket, varför inte beställa med vänner och / eller familj och dela fraktkostnaderna?

Skickar du till Danmark, Finland eller andra länder?

Ja det gör vi. Vi levererar till de flesta länder i Europeiska unionen. Vi levererar inte utanför EU. Tyvärr kan vi inte skicka till Ryssland, Norge, Schweiz och några av de nyare europeiska länderna. Om du bor i ett annat EU-land utanför Sverige som Finland kan du beställa från vår engelska EU-webbplats: https://www.shopamerica.eu. För Danmark har vi en speciell dansk webbplats i danska kronor: https://www.shopamerica.dk .

Jag har en annan fråga

E-post: Skicka ett e-post till oss så svarar vi på din fråga inom en arbetsdag.

Postadress:
Shop America
De Kooihoek 16c
NL-3751LZ Bunschoten-Spakenburg
Nederländerna